5 zalet postawienia na nadruk na koszulkach w celach reklamowych

Koszulki z nadrukiem są coraz chętniej i częściej kupowanym upominkiem ze strony osób, które chcą sprawić personalizowany prezent swojej bliskiej osobie. Tak naprawdę jednak ich zastosowanie potrafi być znacznie szersze i wychodzić daleko poza indywidualne potrzeby pojedynczej osoby. Przedsiębiorcy zajmujące się właśnie  nadrukiem na koszulkach przyznają, że znacznie częściej sięgają po niego firmy, wykorzystujące go w celach reklamowych. W tym krótkim artykule wskażemy, co stoi na takie ich zainteresowanie tą formą reklamy, ale też opiszemy, czy jest to jedyne zastosowanie, w rytm którego przedsiębiorcy inwestują w owe koszulki.

Gdzie znajduje swoje zastosowanie nadruk na koszulkach?

Koszulki z nadrukiem u przedsiębiorców stanowią jedną z popularniejszych, choć ostatnimi czasy wypartych przez marketing internetowy, form reklamy. W przeciwieństwie do tej w sieci, stanowią formę marketingu bezpośredniego, a zatem takiego „namacalnego”, do zobaczenia którego nie trzeba zagłębiać się w świat Internetu. Reklama nie jest jednak jedynym zastosowaniem owych koszulek. Firmy bardzo często zamawiają je w celach czysto wewnętrznych, by wyposażyć w nie swoich pracowników i poprawić ich firmowy wizerunek. Nadruk na koszulkach posiada więc bardzo szerokie zastosowanie.

Zalety płynące z postawienia na nadruk na koszulkach w celach marketingowych

Koszulki z nadrukiem są czymś, co na przestrzeni lat tylko zyskiwało na swoich walorach reklamowych. Doprowadziło je do tego, że obecnie są jednym z najczęściej wybieranych środków reklamy bezpośredniej – takim, który już dawno wyparł niegdyś dominujące ulotki. Zalet koszulek z nadrukiem można wskazać całe mnóstwo, a poniżej prezentujemy te zwracające największą uwagę i najbardziej cenione przez inwestujących w nie przedsiębiorców.

  1. Budowanie świadomości własnej markinadruk na koszulkach świetnie spisuje się jako środek na utrwalanie wizerunku naszej firmy w oczach obdarowanego nimi klienta. Jeżeli umiejętnie zaprojektujemy wzór, który się na nim znajdzie, będziemy w stanie stworzyć z nich element odzieży, po których będzie on sięgał bardzo często – to z kolei podświadomie będzie mu przytaczać na myśl naszą firmę. Podświadomie, acz skutecznie.
  2. Bardzo niski koszt reklamy – zasada jest zwykle prosta: im więcej koszulek z nadrukiem kupimy, tym mniej zapłacimy za każdą pojedynczą sztukę. Nadruk na koszulkach jest przy tym na tyle tani, że bez problemu można sobie pozwolić również na niewielką, pilotażową wręcz ich ilość. W porównaniu do marketingu internetowego, który jest w stanie pochłonąć dokładnie tyle pieniędzy, ile na niego przeznaczymy koszt będzie po prostu śmieszny.
  3. Długofalowość reklamy – koszulki z nadrukiem są bardzo nietypową formą reklamy, gdyż mimo, że są uważane za tę bezpośrednią, tak naprawdę nią nie są. Najbardziej zauważalny ich efekt uzyskuje się bowiem dopiero po jakimś czasie, a sam klient, który zostanie przez nas takową obdarowany tak naprawdę stanie się nośnikiem reklamy i zalążkiem do jej efektywnego działania. Dobrze zaprojektowana koszulka, jak już wspomnieliśmy, będzie przez niego noszona przez długi czas, w międzyczasie reklamując naszą firmę.
  4. Możliwość dowolnego targetowania – koszulki są w stanie przyjąć dosłownie każdy nadruk, jaki tylko sobie zaprojektujemy. W związku z tym możemy dowolnie targetować je, wskazując nimi grupę odbiorców, której sympatią jesteśmy najbardziej zainteresowani. Współcześnie największą popularnością cieszą się koszulki niebezpośrednio reklamujące jakąś firmę. Raczej odchodzi się od koszulek z samym logo na piersi – przegrywają one z tymi, które przedstawiają motywy humorystyczne, ciekawe lub abstrakcyjne i piękne. Reklamę w ich przypadku umieszczamy mimochodem. Skoro bowiem samym wzorem przykuliśmy uwagę, ta z pewnością przejdzie na nazwę firmy czy adres jej strony internetowej. Nawet jeśli będą one zaledwie dodatkiem. Reklamę na koszulkach możemy dobrać do okazji, z której chcemy je rozdawań, na dzień ojca rozdając te z innym motywem, na targach związanych z branżą, w której działamy – z jeszcze innym. Przygotowując właściwy wzór tylko na tym zyskamy.
  5. Ocieplanie wizerunku w oczach odbiorcy – nie ma osoby, która nie chciałaby otrzymać koszulki z nadrukiem zupełnie za darmo. Podczas gdy ulotki reklamowe są najczęściej wyrzucane niemal bezpośrednio po ich otrzymaniu (co doprowadziło do ich, bądź co bądź, śmierci i utraty popularności), koszulkę zatrzyma każdy i choć nie zawsze od razu ją założy czy niekoniecznie sam będzie ją nosił, z pewnością znajdzie dla niej zastosowanie. Zwłaszcza, że w jego oczach jest czymś po prostu drogim. Jednocześnie wzrośnie jego sympatia względem naszej firmy – w końcu dostał od nas coś wartościowego.

Podsumowanie

Nadruk na koszulkach nie bez powodu cieszą się tak dużym zainteresowaniem ze strony osób przedsiębiorczych, pragnących wypromować swoją firmę w sposób skuteczny, ale nieszablonowym. Wbrew pozorom bowiem, taką właśnie nieszablonową formę reklamy one stanowią – zwłaszcza po tym, jak zostały wyparte (w towarzystwie innych gadżetów) na rzecz marketingu internetowego. Jeżeli więc i my chcemy rozreklamować własną firmę i wybrać do tego środek skuteczny, niedrogi i lubiany przez jego odbiorców, koniecznie się nimi zainteresujmy.

Może Ci się również spodoba