Gdzie ogłaszać noclegi?

Samo istnienie miejsca noclegowe to nie wszystko. Nawet istniejące od lat hotele, hostele, motele, czy schroniska muszą co i rusz przypominać  klientom o swoim istnieniu i informować ich o potencjalnych zmianach w swoich usługach, np. o nowych rabatach i zasadach rezerwacji. Bez odpowiedniego ogłaszania noclegów, konkretne miejsce może mieć poważne problemy z dalszym istnieniem.

Od czego zacząć ogłaszanie noclegów?

Warto przygotować treść ogłoszeń, najlepiej w kilku wersjach. Przyda się to przy wyborze kolejnych miejsc ogłoszeniowych, Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że ogłaszać noclegi warto zarówno w Internecie, jak i wykorzystując tradycyjne metody. Teksty ogłoszeń powinny mieć różną długość – nie wszędzie można bowiem napisać tyle samo informacji.

Tradycyjne ulotki i ogłoszenia

Ulotki to popularny sposób ogłaszania się. Można je zostawić np. w informacji turystycznej i w innych miejscach licznie odwiedzanych przez turystów. Warto też wykorzystać ruchome tablice ogłoszeniowe, aby ustawić je w pewnej odległości od konkretnego miejsca noclegowego. I wreszcie billboardy i banery rozwieszane w różnych miejscach – docierają one do wielu ludzi przechodzących i przejeżdżających obok.

Jakie możliwości daje Internet?

Internet jest wykorzystywany w celach reklamowych i ogłoszeniowych już od dawna. Daje on mnóstwo możliwości docierania do potencjalnych klientów. Warto tu wykorzystywać zarówno miejsca o tematyce ogólnej i mieszanej, jak i związanych z konkretną branżą. Osoby zainteresowane noclegami poszukują przecież informacji w bardzo różnych miejscach.

Własna strona internetowa

To dzisiaj absolutna podstawa: przynajmniej prosta witryna z podstawowymi informacjami nt. miejsca noclegowego. Chodzi o:

  • nazwę
  • adres
  • dane kontaktowe – telefony: komórkowy i stacjonarny oraz adres e-mailowy
  • KRS, REGON i NIP – dane te uwiarygadniają konkretną firmę, zwłaszcza gdy powstała stosunkowo niedawno
  • realne zdjęcia budynku lub całego kompleksu, jeśli mowa m.in. o kampingu.

Stronę oczywiście należy odpowiednio promować i cały czas pozycjonować, aby znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, kiedy szuka się noclegów po konkretnych słowach związanych z branżą.

Fan page w mediach społecznościowych

To świetne wsparcie dla witryny firmowej. Fan page powinien być aktywny cały czas i regularnie należy umieszczać tu nowy wpis. Można też wykupić reklamę w danym medium społecznościowym oraz samodzielnie zapraszać innych użytkowników do odwiedzin i polubienia strony.A o czym pisać na fan page’u? M.in. o wprowadzanych w noclegach zmianach, rabatach, ale i o okolicach, w których dane noclegi działają. W ten sposób można zachęcić kolejne osoby do odwiedzenia tych stron i skorzystania z tutejszych noclegów.

Grupy tematyczne w mediach społecznościowych

Grupy takie jednoczą zarówno firmy proponujące noclegi, jak i osoby zainteresowane wyborem odpowiedniego noclegu. Dlatego właśnie warto zapisać się do nich i brać czynny udział w ich życiu – np. inicjować nowe tematy oraz komentować już istniejące. Wypowiedzi zawsze powinny być sensowne i mieć choć minimalną wartość merytoryczną.

Portale branżowe

W przypadku noclegów chodzi oczywiście o portale związane z noclegami i turystyką. Są one odwiedzane przez osoby naprawdę zainteresowane wyjazdami, a więc i możliwościami noclegowymi.Oczywiście warto zadbać tu o odpowiedni przekaz tak, aby wyróżnić się na tle innych wpisów i zwrócić uwagę potencjalnych klientów.

Wykup reklamy na stronach i blogach branżowych

Może to być np. reklama graficzna w postaci banera umieszczonego w konkretnym miejscu danej strony na czas wspomniany w umowie. Warto przy tym wybrać strony licznie już odwiedzane. Zwiększa to szanse na to, że ktoś zainteresuje się takim ogłoszeniem i trafi poprzez nie na stronę z ofertą noclegów.

Portale ogłoszeniowe

Jest to jedno z najpopularniejszych miejsc, gdzie ogłasza się jednak sporo różnych firm. Aby ogłoszenie konkretnego miejsca noclegowego nie przepadło w tłumie innych ogłoszeń niemal natychmiast po wysłaniu do zaakceptowania, warto wykupić promowanie go przynajmniej na kilka dni. Możliwość taką daje sporo portali ogłoszeniowych.

Nie poprzestawaj na jednorazowych ogłoszeniach!

Ogłaszanie się powinno mieć charakter ciągły. Nie trzeba wykorzystywać wszystkich możliwości na raz, o ile niektóre są w pewnym momencie za drogie, jednak grzech nie skorzystać z darmowych lub najtańszych opcji. Wymaga to oczywiście odpowiedniego zaangażowania niemal non stop, jednak praca ta przynosi pożądane skutki w postaci kolejnych klientów. A zadowoleni klienci sami będą polecać sprawdzone miejsce noclegowe dalej oraz wystawiać mu pozytywne opinie w Internecie.Co istotne, ogłaszanie danego miejsca noclegowego powinno mieć zarówno charakter lokalny – szczególnie  w sezonie – ale i ogólnokrajowy. Potencjalni klienci mogą przecież pochodzić z różnych stron Polski, ale i spoza niej.

Jeśli dane miejsce noclegowe posiada odpowiednie warunki i jest też przygotowane na gości zagranicznych, jak najbardziej wskazane jest umieszczanie ogłoszeń także na stosownych portalach zagranicznych.

Może Ci się również spodoba