Zabiegi kosmetyczne dla seniorów – wybierz mądrze

W Polsce największym problemem seniorek przy podejmowaniu decyzji o wizycie w salonie piękności jest bariera psychologiczna. Zabiegi kosmetyczne są powszechnie akceptowane, ale kojarzą się głównie z młodymi paniami do około czterdziestego roku życia. Jak zatem przełamać strach przed pójściem na zabieg i co mogą zrobić kosmetyczki, aby ułatwić podjęcie tej trudnej i ważnej decyzji?

W grupie siła

zabiegi kosmetyczne

Zabiegi kosmetyczne dla seniorów

Skóra dojrzała potrzebuje wielu składników odżywczych, minerałów i witamin – między innymi kolagenu – aby dobrze funkcjonować i wyglądać świeżo. Starsze panie często zaniedbują konieczność odbywania kuracji, albo ograniczają się jedynie do stosowania specyfików dostępnych w drogeriach i sklepach z ziołami. Powodem takiego podejścia może być poniekąd brak przyzwyczajeń, które mogłyby sobie wyrobić za młodu. Kilkadziesiąt lat temu rynek usług upiększających i odmładzających nie wyglądał tak jak teraz, a wręcz występował w szczątkowej formie. Szczytem marzeń było udanie się do fryzjera i zrobienie manicure. Zabiegi kosmetyczne na szeroką skalę spopularyzowały się dopiero w okresie transformacji ustrojowej, dzięki czemu stały się powszechnie dostępne w małych i dużych miastach.

Dlatego bardzo ważne jest, aby młodsze pokolenie spełniało funkcję edukacyjną oraz bodźca dopingującego do podjęcia wyzwania i odwiedzenia salonu piękności. Najlepszym pomysłem będzie wspólna wizyta w gabinecie kosmetycznym przez dwie panie: matkę i córkę. Jeśli miejsce jest już wcześniej przetestowane przez młodszą i bardzo wymagającą osobę, to z pewnością zrobi też dobre wrażenie na seniorce. Oczywiście zakres czynności obsługi odpowiedzialnej za wykonanie zabiegów kosmetycznych powinien być odpowiednio dostosowany do wieku każdej z pacjentek.

Innym ciekawym pomysłem może być wspólne wybranie się do SPA. To forma łączenia kilku przyjemności ze sobą: podróżowania, aktywności fizycznej, pobytu w miłym miejscu i oddania się pozytywnym skutkom działań wykonywanych przez wykwalifikowany personel. Wybór obiektu powinien być poprzedzony wspólną rozmową, być może powrót do miejscowości budzącej miłe skojarzenia i wzmagającej sentyment, będzie wystarczającym powodem do chęci przełamania się w kwestii działań dla urody. Warto też odwiedzić obiekty dobrze położone, najlepiej w górach lub bezpośredniej bliskości morza. Dobrym pomysłem jest wyjazd do miejsca, które dysponuje sporą przestrzenią rekreacyjną na zewnątrz, pozwalającą na wykonanie kilku ćwiczeń – od wieczornego spaceru, po poranny jogging.

Dobra oferta to podstawa

Aby zachęcić seniorki do skorzystania z zabiegów kosmetycznych, salony piękności powinny starać się o kompleksowe utrzymanie odpowiedniej oferty. Nie mogą być to pakiety traktowane po macoszemu. Warto poświęcić pewną sumę pieniędzy na ich reklamę, również w tradycyjnych nośnikach, które docierają do targetu 50+ najskuteczniej. Odpowiednie podejście marketingowe, a nawet edukacyjne, to bardzo istotna rola w funkcjonowaniu profesjonalnych salonów.

Dobrze jest stworzyć system upustu dla młodszych klientek, które zechcą przyprowadzić ze sobą osobę starszą. Może to być rabat na całą wizytę, specjalny voucher oddawany obu paniom na koniec zabiegu, a także „gratisowe” potraktowanie któregoś z etapów kuracji. Możliwości jest naprawdę wiele i nie warto bagatelizować ich ogromnej mocy sprawczej. Zadowolona klientka to potencjalna osoba polecająca, mogąca przyprowadzić kolejnych chętnych na zabiegi kosmetyczne. Seniorzy prowadzący aktywne życie towarzyskie mają zazwyczaj sporą grupę znajomych, z którymi utrzymują aktywne kontakty. Pochwalenie się we własnym środowisku miło spędzonym czasem i niedrogą usługą, może dać wymierny efekt w postaci kolejnych wizyt nie tylko wcześniej obsługiwanych pań, ale też zupełnie nowych klientek.

Edukacja przede wszystkim

Seniorzy zazwyczaj nie mają w swojej pamięci zbyt wielu skomplikowanych zabiegów kosmetycznych odbytych w przeszłości. Dlatego rolą mediów, przedsiębiorców i najbliższej rodziny jest spełnianie funkcji edukacyjnej. Nowa oferta salonów piękności to często pakiet czynności, które starszemu pokoleniu z niczym się nie kojarzą. Wpływ kultury wschodu i innych zagranicznych trendów sprawia, że gama działań salonu piękności może być bardzo obszerna, ale jednocześnie niezrozumiała. Dobrze jest zatem każdy zabieg odpowiednio opisać, określając zakres przeprowadzanych działań. Informacja powinna być również jasno przedstawiona w trakcie samej wizyty.

Najtrudniejsze dla seniorki jest pierwsze przełamanie się. Wiąże się ono najczęściej z przedefiniowaniem własnych potrzeb, zrozumieniem aspektu zdrowotnego wizyty w salonie kosmetycznym, a także pokonanie pielęgnowanych latami, często irracjonalnych kompleksów. Zabiegi kosmetyczne wykonywane obecnie są najczęściej dobrze przemyślane i skierowane do osób we właściwym wieku, o co dbają zatrudnieni w salonach specjaliści. Warto z tego skorzystać nie tylko dla dobrej zabawy, ale i dla zdrowia samej skóry. Najczęściej osoby raz wybierające się do profesjonalnego zakładu, decydują się na stałe korzystanie z jego usług, o ile aspekt finansowy nie stanowi poważnego problemu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *